lørdag 19. november 2011

Deilig ingefærte med honning, sitron og mandarin

Etter jeg var i Kina for noen år siden ble jeg hektet på Ingefærte. Der laget de en kjempe sterk, brusende variant som smakte himmelsk. Jeg aner ikke hvordan de fikk til en brusende ingefærte (noen der ute som vet dette?) men her hjemme drikker jeg min variant med litt honning, litt mandarin og masse sitron! Jeg skjærer først ingefæren opp i tynne skiver og lar den koke lenge(! 20 min +) Da blir den ekstra sterk og yummy:) I Afrika i sommer drakk jeg og kjæresten ingefær-iste, det har kjæresten min blitt hektet på:) Jeg drikker den varm og han kald med masse isbiter:)



 Jeg er enda ikke helt frisk fra forkjølelsen (på 7 dagen!!!) men begynner å komme meg på bena igjen nå.. På tide!  For et immunforsvar ...
Fine mannen kokkelerer god mat til meg mens jeg sitter å snufser meg igjennom en 6 pk Lambi coolmint balsam lommetørkler;)

Nei, nå skal jeg ut i mørke været (ser nesten ut som det er natt ute) og handle inn litt god mat og stash til pusene:)

*bildene er knipset for noen dager siden med iphonen, kameraet vårt ligger nede hos kjæresten så kanskje ikke den beste bildekvaliteten men men ... trykker du på bildene ser du de bedre:) 

pictures by a norwegian housecat

2 kommentarer:

Herman Grans ♥ sa...

Ingefær iste høres godt ut! :)
God bedring :)
Hilsen Grete

a norwegian housecat sa...

Hei Grete:) Tusen takk for god bedring:) Ja, ingefær iste er kjempe godt :) Anbefales hvis du ikke har smakt det:)

Klem J.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...